De ce procrăstinam și cum să scapi de procrastinare

Într-o oarecare măsură, cu toții suntem vinovați de procrastinare.

Preferăm să ne uităm la televizor sau să vorbim cu prietenii noștri decât să ne ocupăm de o sarcină descurajantă pe care am amânat-o de ceva vreme.

Mulți oameni cred că amânarea este cauzată de lene sau incompetență, dar acest lucru nu ar putea fi mai departe de adevăr.

În schimb, amânarea își are originile în biologia noastră.

Modul în care creierul nostru este conectat are foarte mult de-a face cu motivul pentru care procrastinăm.

Procrastinarea rezultă dintr-o luptă constantă între sistemul limbic al creierului nostru și cortexul prefrontal.

Adesea, atunci când amânăm, sistemul nostru limbic învinge cortexul nostru prefrontal. La urma urmei, sistemul nostru limbic este mult mai vechi și mai puternic decât cortexul nostru prefrontal.

Alteori ar putea fi rezultatul modului în care creierul nostru a fost conectat de-a lungul anilor.

De exemplu, amânăm pentru că ne dă fericire în acest moment, în loc să obținem o cantitate mai mare dopamină odată ce îndeplinim sarcina.

De asemenea, fiorul de adrenalină pe care îl obținem de la îndeplinirea unei sarcini în ultimul moment devine dependență în timp.

Iata cateva metode pentru a depăși amânarea:

Împarte sarcina în bucăți mai mici: Procrastinarea poate fi cauzată de sentimentul copleșitor al unei sarcini mari. Împărțind sarcina în bucăți mai mici, mai ușor de realizat, aceasta poate părea mai puțin intimidantă și mai ușor de abordat.

Stabilește termene-limită: Când ai un termen-limită clar, ai un obiectiv de urmărit. Acest lucru te poate ajuta să eviți să amâni sarcina și să te concentrezi mai mult pe îndeplinirea obiectivului tău.

Elimină distragerile: Dacă ești distras constant de notificările telefonului sau de alte surse de informații, încearcă să le elimini pentru a-ți putea concentra mai bine pe sarcina la îndemână.

Folosește metode de organizare: Când îți organizezi mai bine timpul și prioritățile, poți evita sentimentul de copleșire și poți fi mai productiv. Poți folosi liste de sarcini, agende sau alte metode de organizare pentru a te ajuta să te concentrezi asupra lucrurilor importante.

Învață să te motivezi: Uneori, procrastinarea poate fi cauzată de lipsa de motivație sau de entuziasm. Încercă să-ți găsești o sursă de motivare, fie că este vorba de un prieten care te încurajează sau de o recompensă pentru îndeplinirea sarcinii.

Încearcă să-ți îmbunătățești starea de spirit: Starea de spirit poate avea un impact semnificativ asupra productivității și motivării. Încercă să faci activități care îți plac și care te fac să te simți bine pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit și pentru a fi mai productiv.

Lasă un răspuns